به گزارش وبدا، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گناباد و رئیس اولین جشنواره ایدههای نوآورانه آموزشی در این مراسم با اشاره به اهمیت شناسایی و حمایت از ایدههای خلاقانه دانشجویان گفت: با توجه به ظرفیتهای خوبی که در دانشجویان شاهد بودیم تلاش کردیم تا با برگزاری این جشنواره فرصتی برای شناسایی و حمایت از ایدههای برتر دانشگاهی و مطرح شدن آن در سطح ملی فراهم کنیم.
دکتر سید فرزین میرچراغی در ادامه به تشریح اهداف این رویداد پرداخت و افزود: هدف اصلی ما ارتقای کیفیت آموزش علوم پزشکی از طریق شناسایی، حمایت و بهکارگیری ایدههای نوآورانه دانشجویان است. همچنین توسعه روشهای آموزشی کارآمد، تقویت خلاقیت و توانمندسازی نسل آیندهی متخصصان نظام سلامت و طراحی راهحلهای نوین آموزشی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بود.
وی افزود: این جشنواره در محورهای برنامهریزی درسی، یاددهی و یادگیری، ارزشیابی آموزشی، مشاوره و حمایت دانشجویی، مدیریت و رهبری آموزشی و همچنین تولید محصولات آموزشی برگزار شد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در بخش دیگری از سخنان خود به فرآیند برگزاری جشنواره اشاره و تصری کرد: فرآیند جشنواره از مرحله ارسال ایده آغاز و با داوری مرحله اول، تکمیل ایدهها با کمک منتورها، داوری مرحله دوم، برپایی غرفهها و در نهایت داوری مرحله نهایی و معرفی ایدههای برتر ادامه یافت.
دکتر سید فرزین میرچراغی در پایان با اعلام نتایج گفت: از میان ۲۷ ایده ارسالی به دبیرخانه جشنواره، ۲۲ ایده به مرحله دوم و 8 ایده به مرحله نهایی راه یافتند و در نهایت ۳ ایده به عنوان ایدههای برتر آموزشی انتخاب شدند.
همچنین ایده «سامانه شناسایی و آموزش ابزارهای جراحی مبتنی بر هوش مصنوعی» ارائه شده توسط امیررضا مرتضوی فرد در حیطه محصولات آموزشی به عنوان "ایده پلاس" انتخاب و تقدیر شد.
همچنین در این مراسم ایده «کارت خودآموز بخیه زنی بارکددار» از مریم معزی و ایده «طراحی نرم افزار Hemodgame برای تقویت مهارتهای عملی دانشجویان پرستاری در بخش همودیالیز از طریق گیمیفیکیشن تعاملی و مبتنی بر چالش» از میترا توکلی زاده نیز به عنوان ایدههای دوم و سوم آموزشی معرفی و تقدیر شدند.